אצל רוב בעלי העסקים, מערכת היחסים עם רו"ח מתחילה ומסתיימת במעטפה גדושה במסמכים, שעושה את דרכה פעם בחודש או חודשיים אל המשרד שלו.
שהמעטפה נשלחת, תחושת הקלה והנאה אופפת אתכם. "סוף סוף נפטרנו מזה" אתם אומרים לעצמכם, מעכשיו והלאה, אתם סומכים על רואה החשבון שיעשה לכם סדר ויטפל בכל הכסף שמגיע לכם מחשבוניות ושאר מסמכים.
רגע…
הידעתם, שבלי מעקב מסודר, אתם עלולים להפסיד מאות ואלפי שקלים?
מספיק ששכחתם להכניס כמה מסמכים חשובים, תאלצו לשלם יותר למע"מ, למס הכנסה ולביטוח לאומי, לא חבל? בהחלט שכן.
ולכן, חשוב לדעת, כי יד על הדופק וניהול כספים נכון, הם הלב הפועם של העסק. ואם הם לא יבוצעו נכון, כספים יקרים יכולים ליפול בין הכיסאות במקום להיכנס לכיס שלכם.
לקראת סוף שנת המס, בואו ללמוד איך לדאוג לניהול כספי נכון של העסק, ניהול שיחסוך לכם הרבה כסף:
- סנכרון הוצאות – על מנת לוודא כי העברתם את כל החשבוניות לרו"ח, בקשו מהרו"ח שיעביר לכם כרטסת הוצאות, כך תוכלו לבדוק שכל החשבוניות מופיעות, ובמקרה של חשבוניות חסרות תוכלו להשלים אותם.
- בדיקת המצב הפיננסי –, בקשו מרו"ח דו"ח רווח והפסד, כך תוכלו לבצע מעקב אחר המצב הפיננסי של העסק והתוצאה העסקית.
- ניתוח תוצאות – הדוחות יאפשרו לכם לנתח את התוצאות, ולהחליט אם להקדים רכישות על מנת להגדיל הוצאות שוטפות בשנת המס הנוכחית, ובכך להקטין את הרווח ואת חבות המס.
- הטבות מס – בדקו כמה עליכם להפקיד לפנסיה ולקרן השתלמות כדי להנות מהטבת מס מקסימלית.
- אסטרטגיה פיננסית – תכנון נכון ויעיל יקנה לעסק יציבות כלכלית ולכם יעניק שקט וביטחון.
אם יש לכם שאלות נוספות, ורצון לחסוך בכסף בעזרת התנהלות כספית נכונה- אתם מוזמנים לפנות אלי.