אפשרויות דילוג

האם העסק שלכם מסודר ברמת המסמכים, הנהלת חשבונות, דוחות ושיטות עבודה? אם לא, שימו לב לסיפור הבא.

עובד ותיק פנה לבעל העסק בו הוא עובד וביקש עזרה כספית.

בעל העסק שהרגיש צורך מכל הלב לעזור לעובד נתן לו הלוואה, ובנוסף העובד קיבל מפרעות לחשבונו.

עבר זמן, וכאשר נסעתי ללקוח על מנת לבדוק את יתרות העובדים לפתע גיליתי שהעובד הנ"ל חייב אלפי שקלים לחברה

ולטענת העובד – הוא כבר מזמן החזיר את ההלוואה.

אז מה קרה בסוף?

התקיימה פגישה בה העובד ביקש שנוכיח שהוא קבל כספים שלא החזיר.

אז בדקתי וגיליתי שלפי רישומי הנה"ח חלק מהמפרעות שניתנו לו היו במזומן באמצעות קופה קטנה של החברה.

ביקשתי מהנה"ח שיציגו לי טופס חתום ע"י העובד שקיבל מזומן מאותה קופה, ולהפתעתי לא נמצא טופס כזה…

אז איך ניתן להוכיח לעובד שהוא חייב כסף לחברה?

לאור העובדה שלא נמצאו מסמכים חתומים, החברה נאלצה למחוק את החוב ולהפסיד אלפי ש"ח.

הכוונה של בעל העסק הייתה טובה, לעזור לעובד במצוקה, ועכשיו המצוקה עברה צד, ושלא נדבר על הקשר עם העובד שגם הוא הורע בעקבות אי הנעימות שנוצרה.

אם החברה הייתה מתנהלת באופן מסודר ונכון היה ניתן להוכיח בקלות שהחוב לא שולם.  

כמה חשוב שיהיה סדר ברישומי הנה"ח בעסק ,תיעוד מסמכים, שיטות עבודה נכונות ושקיפות מלאה במערכת. לטובת העובדים ולטובת בעל העסק והחברה כולה.